När du genomfört ett köp anger vi alltid den leveranstid som gäller för din beställning. Om leveranstiden gått över tiden och du spårar din beställning via spårningsnumret utan framgång råder vi dig att kontakta oss. Vi gör allt för att din order ska komma fram så snabbt som möjligt.
Ja. När din beställning skickas från vårt lager kommer du motta en leveransbekräftelse i din e-mail. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på spårningslänken i mejlet för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.
Fraktkostnaden avgörs av vilket leveranssätt du väljer. De olika alternativen varierar i åtkomlighet beroende på var i Sverige du bor.
Dessvärre inte. I dagsläget skickar vi bara beställningar inom Sverige.
Det beror på var i Sverige du bor. I kassan visas de leveranssätt som är möjliga till just din adress.
PostNord skickar som varubrev eller postpaket beroende på paketets vikt och storlek. PostNord bedömer huruvida varubrev ska skickas till din brevlåda eller lämnas på postombud och i första hand strävar de efter att leverera direkt till brevlådan.
Ja, men då kan du endast välja kortbetalning eller Klarna Direkt. Det går inte att betala med faktura då Klarna endast tillåter fakturering till adressen du är folkbokförd på.
Nedan kan du läsa allt om MEDS unika frakt! Vi erbjuder en mängd olika fraktbolag för att leveransen ska ske enligt dina önskemål.
Vilka fraktsätt vi kan erbjuda just dig kan bero på vart i landet du bor samt innehållet i din beställning.Du ser alla tillgängliga fraktsätt samt förväntad leveransdag/tid när du anger ditt postnummer i kassan.
Med MEDS Mega-Express ⚡ får du ditt paket snabbare än vad du trodde var möjligt. Leveransen utförs i samarbete med Airmee. Självklart är leveransen klimatkompenserad!
Leveransen utförs nedanstående tidsintervaller:
Mån-tors: 9-11, 11-14, 14-17, 17-20 och 20-23
Fre: 9-11, 11-14, 14-17, 17-20
Lör och sön: 11-14, 14-17
Vilken dag och tidsintervall som är tillgängligt för dig kan du se om du knappar in ditt postnummer i kassan och avgörs av vilken tid du lägger din beställning samt aktuellt lagersaldo på de beställda produkterna.
När Airmee kommer förbi lagret för att plocka upp din beställning får du en notis via sms där du även kan spåra din leverans i realtid. Du kan även kontakta budet om du skulle ha några frågor eller funderingar.
Vid leverans med Airmee så har du också möjlighet att välja att paketet lämnas utanför din dörr. På så vis så kan du få din leverans från oss även om du inte kan vara hemma för att ta emot det. Om du begärt att paketet lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen
Airmee jobbar aktivt med att så stor andel av leveranserna som möjligt ska ske med fordon som inte leder till co2-utsläpp. Samtliga utsläpp som ändå uppstår klimatkompenseras. Airmee jobbar med företaget Zeromission för att kompensera för sina co2-utsläpp.
Hemleverans kvällstid 😍 är otrolig! MEDS levererar SAMMA KVÄLL i hela Stockholm och nästkommande kväll i Göteborg, Malmö/Lund, Linköping och Norrköping. Klimatkompenserat såklart i samarbete med Airmee 🌿
När Airmee kommer förbi lagret för att plocka upp din beställning får du en notis via sms där du även kan spåra din leverans i realtid. Du kan även kontakta budet om du skulle ha några frågor eller funderingar.
Vid leverans med Airmee så har du också möjlighet att välja att paketet lämnas utanför din dörr. På så vis så kan du få din leverans från oss även om du inte kan vara hemma för att ta emot det. Om du begärt att paketet lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen
Airmee jobbar aktivt med att så stor andel av leveranserna som möjligt ska ske med fordon som inte leder till co2-utsläpp. Samtliga utsläpp som ändå uppstår klimatkompenseras. Airmee jobbar med företaget Zeromission för att kompensera för sina co2-utsläpp.
Få ditt paket till brevlådan innan kl 7 på morgonen dagen efter beställning! Premo som levererar morgontidningen i Stockholm kommer med ditt paket.
Om paketet är för stort för att levereras i brevlådan så lämnas i en påse på dörren*. (Väldigt stora paket kan inte levereras med Earlybird. Dessa kommer då istället skickas till ditt närmaste postombud)
För att leverans ska kunna utföras så behöver ditt namn stå på dörren eller på brevlådan om den inte står i direkt anslutning till villan.
*Obsevera att du som mottagare är ansvarig för paket från och med att chauffören har lämnat det i brevlådan eller utanför din dörr.
Få ditt paket till brevlådan innan kl 7 på morgonen!
Om paketet är för stort för att levereras i brevlådan så lämnas i en påse på dörren*. (Väldigt stora paket kan inte levereras med Earlybird. Dessa kommer då istället skickas till ditt närmaste postombud)
För att leverans ska kunna utföras så behöver ditt namn stå på dörren eller på brevlådan om den inte står i direkt anslutning till villan.
*Obsevera att du som mottagare är ansvarig för paket från och med att chauffören har lämnat det i brevlådan eller utanför din dörr.
Få ditt paket till brevlådan på dagtid inom 1-4 dagar. Om paketet inte får plats i brevlådan läggs paketet utanför din dörr eller hängs i en påse på din brevlåda.
CityMail besöker ditt område var fjärde dag, vilket gör att den beräknade leveranstiden kan variera lite beroende på när du gör din beställning. Det förväntade leveransdatumet visas när du knappar in ditt postnummer i kassan.
För att säkerställa leverans till brevlådan så behöver ditt namn stå på dörren om du bor i lägenhet. Saknas detta så behöver du istället ange korrekt c/o.
Om brevbäraren inte kan identifiera rätt brevlåda/dörr så kommer paketet istället lämnas över till ditt närmaste DHL-ombud.
Stora beställningar som skickas i ett paket där längd + bredd + höjd överstiger 90 cm kommer istället skickas som ett postpaket till ditt närmaste postombud.
Den klassiska leveransen med Postnord till brevlådan.
Beroende på paketets vikt, storlek och innehåll skickas beställningar från PostNord som varubrev eller postpaket. PostNord bedömer huruvida varubrev ska skickas till din brevlåda eller lämnas på postombud. I första hand strävar företaget att leverera varubrev direkt hem till dig.
När du beställer nikotinersättningsläkemedel eller säkerhetsklassade artiklar erbjuds du leverans med PostNord för upphämtning på deras ombud. Detta för att leveransen ska ske säkert och rätt mottagare ska kunna säkerställas.
Med Best Transport levereras din beställning klimatkompenserat 🌿 hem till din dörr. Bor du i mellansverige och beställer innan kl 09.00 så får du din beställning samma kväll. Bor du i övriga delar av Sverige dit Best kör så får du din beställning nästa vardag vid beställning innan kl 09.00. Se www.besttransport.se för mer information.
I orderbekräftelsen som kommer till din e-postadress finns en länk som kan spåra ditt paket. Där kan du se försändelsens väg från MEDS lager till din brevlåda eller postombud.
Om sändningsstatusen ligger hos postombudet kan du hämta ut paketet med försändelse-id, löp- eller spårningsnummer och legitimation, trots att du inte mottagit en avisering.
När du ska hämta ut din försändelse hos postombudet kan du behöva visa legitimation som ska stämma överens med namnet på beställningen. Du kan också komma att behöva ange koden som kom med i din avisering via sms eller e-post. Beställde du brev-avi tar du med denna.
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 14 dagar kommer det att skickas tillbaka till MEDS. Då förbehåller vi oss rätten att debitera dig en kostnad på 39 kronor för att täcka vår fraktkostnad och administrationskostnad.
Vill du returnera ditt paket frivilligt är det viktigt att du hämtar ut det och kontaktar oss, så du slipper onödiga kostnader.
Ibland kan det uppstå förseningar av din leverans. Det kan dels bero på att vi på MEDS lager inte hinner packa varan i tid, men det kan även bero på att den speditör du valt inte lyckas leverera paketet som utlovat. Om förseningen uppstår på MEDS lager kontaktar vi alltid dig för vidare information. Om din leverans blir försenad och du inte blivit kontaktad, så uppmanar vi dig att kontakta oss så att vi får vetskap om förseningen.
Om du beställt en vara som inte längre finns i lager kommer leveranstiden att justeras baserat på detta. Om du beställt en vara som inte finns i lager och som är slut hos leverantör kommer du bli kontaktad av vår kundtjänst.
Observera att leveranstiden beräknas några dagar längre till vissa delar av Norrland och Gotland. Detta framkommer inte alltid i leveransinformationen på vår hemsida.