Om du handlat via Walley tidigare behöver du endast skriva in din e-post och telefonnummer, så kommer din folkbokföringsadress hämtas automatiskt. Är det första gången du använder betalningslösningen kommer du bli ombedd att skriva in fullständiga personuppgifter.
Kreditupplysning utförs av Walley vid behov beroende på vilket betalsätt du väljer, t.ex. vid fakturabetalning. Detta kommer inte att påverka din kreditvärdighet eller vara synligt för andra som ber om kreditupplysningar om dig. Om kredit inte beviljas kommer du bli erbjuden andra betalsätt som kort- eller direktbetalning.
Besök walley.se för mer information om betalningsvillkoren. Du kan även ta kontakt med Walleys kundservice för frågor kring betalning, eller logga in på Walleys hemsida för att se betalstatus och fakturor.
Här nedan kan du läsa mer om de olika betalsätten. Du kan även hitta svaren på de vanligaste frågorna som rör betalning, har du fler undringar kan du kontakta kundservice.
Vanliga frågor & svar
Jag ska handla som företag men kan inte välja det i kassan, varför?
Kan du inte välja företag i kassan så beror detta troligtvis på att du har läkemedel i varukorgen.
Som öppenvårdsapotek får MEDS enbart sälja läkemedel till privatkonsumenter.
Kan företag handla på MEDS?
Ja, företag kan handla hos oss. Det går enkelt att välja i kassan ifall man vill betala som privatperson eller företag.
Har ni delbetalning?
Ja det har vi. Vi har alla betalningsalternativ som Walley erbjuder.
Om du har frågor om hur Walley fungerar så rekommenderar vi att du kontaktar Walley direkt på 010-161 01 00 eller via deras hemsida https://www.walley.se/kundservice/.
Walley - Vanliga frågor & svar
Välkommen till våra frågor och svar för våran betalmetod Walley! Här nedan hittar du förhoppningsvis svaret på din fråga.
Om det skulle vara så att du inte hittar det du letar efter så får du gärna höra av dig till vår kundservice så ska vi göra vårt bästa! Du når oss via chattsymbolen nere i högra hörnet. Alternativt maila oss på hello@meds.se eller slå oss en signal på 076-676 06 35. Våra öppettider hittar du här!
- Hur fungerar Walley?
- Med Walley kan du enkelt och tryggt ta kontrollen över dina betalningar. Oavsett om du handlar online eller i butik ska du alltid ha samma möjlighet att betala precis hur, och när, du vill. Med en gång, lite senare eller lite i taget.
Med Walley kan du betala enkelt, dela upp dina köp eller förlänga betaltiden på dina fakturor. Ladda ner appen eller logga in på MyWalley direkt i din webbläsare. - Vilka olika betalsätt erbjuder Walley?
- Walley erbjuder betalsätten kortbetalning, direktbetalning, swish, faktura och delbetalning. -
Jag har betalat med klarna tidigare, vad händer nu?
- Ifall du tidigare har betalat med klarna så kommer den betalningen ligga kvar hos klarna. Vid framtida beställningar så kommer betalningen gå genom Walley. -
Jag har frågor om min betalning, vem vänder jag mig till?
- Vid frågor om din betalning så är det Walleys kundservice som du ska vända dig till.
Du hittar deras kundservice här: https://www.walley.se/kundservice/
Kan jag betala med kort?
Ja! När du kommer till Betalsätt i kassan så är det bara att välja kort!
Jag har inte fått min återbetalning
Alla våra återbetalningar går genom Walley och tar mellan 1-3 bankdagar innan det syns på ditt konto.
Om det har gått mer än 4 bankdagar utan att betalningen har dykt upp så rekommenderar vi att du kontaktar oss eller Walley. Walley nås direkt på 010-161 01 00 eller via deras hemsida https://www.walley.se/kundservice/.
Hur får jag min faktura?
Din faktura skickas via e-post till mejladressen du angav när köpet gjordes. Vi skickar fakturan till dig när vi har packat och skickat iväg din order.
Om vi ännu inte har skickat iväg ditt paket så har inte heller fakturan aktiverats.
Avsändaren är Walley och ibland kan dessa fakturor hamna i skräpposten så dubbelkolla gärna där om du saknar din faktura.
Du kan alltid logga in med BankID på Walley.se eller i deras app för att hantera dina köp.
Vid önskemål om pappersfaktura så kan du höra av dig till Walleys kundtjänst.
Vilka betalsätt finns det att välja bland?
Vi erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning och swish via Walley. Här finns en beskrivning av varje betalalternativ.
Var är min orderbekräftelse?
MEDS skickar orderbekräftelsen till din e-post när vi bekräftat din beställning. Om den inte syns i inkorgen kan du ta en titt i din skräppost ifall den hamnat där av misstag.
Du kan även logga in på Mina sidor med BankID för att se dina tidigare beställningar.
Ifall du fortfarande saknar din orderbekräftelse så rekommenderar vi att du kontaktar våran kundtjänst.
Hur fungerar återbetalning om jag returnerat min vara?
Vid en retur eller reklamation återbetalar vi dig när vi har hanterat ärendet. Det brukar ta ca 1-2 veckor. Om ordern är betald så tar det 1-3 bankdagar beloppet återbetalas. Om du betalade med faktura kommer Walley skicka ett mejl och be dig fylla i vilket kort pengarna ska sättas in på. Ifall mejlet inte kommit fram är det viktigt att du kontaktar Walley. Ring 010 - 161 01 00 eller skicka ett mejl till hello@walley.se.
Jag klickade på senare betalning i kassan men vill betala direkt, hur gör jag?
Tyvärr så går det inte att ändra betalsätt i efterhand. Man kan enbart ändra en faktura till en delbetalning istället.
Min kortbetalning gick inte igenom. Vad gör jag?
Om du inte har fått en orderbekräftelse av oss så har inte köpet gått igenom. Då rekommenderar vi att du försöker på nytt!