Returer & Reklamationer

Om du inte är 100% nöjd med ditt köp, eller har tagit emot en skadad vara kan du göra en retur eller reklamation. Här får du veta mer om returer och reklamationer, vad som gäller och hur du går tillväga.

Har du frågor om returer och reklamationer? Kontakta vår kundtjänst!


Returer

Om du ångrar ditt köp kan du göra en retur. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från den dag ditt paket levererats till mottagaradressen.

För att din retur ska bli godkänd är det viktigt att varan inte har minskats i säljvärde när den kommer fram till oss. Vi har rätt att göra värdeavdrag upp till 100% av varans pris om den återsänts i ett icke säljbart skick.

Hygienartiklar, bröstpumpar och sexleksaker är varor vars förpackningar inte får brytas för att en retur ska bli godkänd, det av hygieniska skäl. Observera att oplomberade hygienprodukter och sexleksaker inte omfattas av ångerrätten och kommer därför inte att godkännas som returer. Det gäller även livsmedel, kylvaror och läkemedel (gäller även djurläkemedel).

I de fall där läkemedel returneras till oss kommer vi att destruera det och du som kund kommer inte få pengarna tillbaka. Samma sak gäller för läkemedel som t.ex. inte hämtats ut eller levererats till ofullständig adress och därför kommer automatiskt som en retur till oss. Detta eftersom att vi enligt Läkemedelsverkets föreskrifter inte kan sälja varan på nytt till en annan kund eller skicka ut den till dig igen.

Vid en retur står du som kund för returfrakten. Du har även ansvar för returpaketet till dess att den kommit MEDS tillhanda.

När vi godkänt din retur - förutsatt att ångerfristen inte löpt ut, att din returnerade produkt omfattas av ångerrätten samt är i säljbart skick - kommer vår betalningspartner Klarna att återbetala dig till ditt kort- eller bankkonto, beroende på hur du betalade. Vid fakturabetalning är det viktigt att du tar kontakt med Klarna, ring 08-120 120 10 eller mejla [email protected] De hjälper dig att pausa din obetalda faktura. Denna makuleras när vi mottagit din retur.


Hur gör jag en retur?

För att göra en retur kan du mejla oss genom att klicka på "Kontakta oss" nere i högra hörnet. Fyll därefter i dina uppgifter: namn, e-postadress, telefonnummer och ordernummer. I fältet "Typ av ärende" väljer du "Returer & Reklamationer". Beskriv vilken eller vilka produkter du vill returnera samt antal i fältet för meddelanden.

Vi kontaktar dig om hur du ska gå vidare med din retur.


Reklamationer

Om du tagit emot en skadad, felaktig eller ofullständig vara kan du göra en reklamation. Det är viktigt att du lämnar in ditt reklamationsärende till oss så fort som möjligt efter att du mottagit produkten. Enligt Konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt.

MEDS står för returfrakten i de fall där produkten behöver skickas tillbaka till oss.

Om orsaken av din reklamation bedöms vara felaktig har vi rätt att neka den. Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid reklamationstvister råder vi dig att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden som hjälper dig att få tvisten prövad. Tänk på att alltid skapa en kopia på din reklamation ifall en tvist skulle uppstå.


Hur gör jag en reklamation?

För att göra en reklamation kan du mejla oss genom att klicka på "Kontakta oss" nere i högra hörnet. Fyll därefter i dina uppgifter: namn, e-postadress, telefonnummer och ordernummer. I fältet "Typ av ärende" väljer du "Returer & Reklamationer". Beskriv hur stor skadan är på den vara eller de varor du vill reklamera samt vilken eller vilka som behöver ersättas.

Vi kontaktar dig om hur du ska gå vidare med din reklamation.


Mina recept Sortiment Kampanjer Varumärken Mitt konto

15% 

På ditt nästa köp

Signar du upp dig på vårt nyhetsbrev så får du just nu 15 % rabatt på ditt nästa köp! Sjukt bra eller hur!

Vänta...

Tack!

Din rabattkod har nu skickats till din e-postadress.