Meds.se erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning i samarbete med Klarna Checkout. När du slutför ditt köp godkänner du därför, förutom våra köpvillkor, även Klarnas villkor.
Om du handlat via Klarna tidigare behöver du endast skriva in din e-post och postadress, så kommer din folkbokföringsadress hämtas automatiskt. Är det första gången du använder betalningslösningen kommer du bli ombedd att skriva in fullständiga personuppgifter.
Kreditupplysning utförs av Klarna vid behov beroende på vilket betalsätt du väljer, t.ex. vid fakturabetalning. Detta kommer inte att påverka din kreditvärdighet eller vara synligt för andra som ber om kreditupplysningar om dig. Om kredit inte beviljas kommer du bli erbjuden andra betalsätt som kort- eller direktbetalning.
Besök www.klarna.se för mer information om betalningsvillkoren. Du kan även ta kontakt med Klarnas kundservice för frågor kring betalning, eller logga in på Mina sidor på klarna.se för att se betalstatus och fakturor.
Här nedan kan du läsa mer om de olika betalsätten. Du kan även hitta svaren på de vanligaste frågorna som rör betalning, har du fler undringar kan du kontakta kundtjänst.
När vi skickat ditt paket skickas fakturan till din e-post med Klarna som avsändare. Kolla i skräpposten om du inte kan hitta mejlet i din inkorg. Du kan också logga in på klarna.se eller ladda ner deras app för att se dina fakturor.
Kontakta Klarnas kundservice på [email protected] eller 08-120 120 10 om du har frågor om din faktura.
Om din kort- eller direktbetalning misslyckas kommer en faktura per e-post, förutsatt att ditt personnummer finns skrivet. Fakturan kommer när din order skickas och kan betalas med Mobilt BankID eller avi.
Vill du ändra din betalning är det bäst att du tar kontakt med Klarna, [email protected] eller 08-120 120 10. Du kan alltid ändra betalsätt till faktura.
Vid en retur eller reklamation återbetalar vi dig senast inom 14 dagar. Om du betalade med faktura kommer Klarna skicka ett mejl och be dig fylla i vilket kort pengarna ska sättas in på. Ifall mejlet inte kommit fram är det viktigt att du kontaktar Klarna. Ring 08-120 120 10 eller skicka ett mejl till [email protected]
MEDS skickar orderbekräftelsen till din e-post när vi bekräftat din beställning. Om den inte syns i inkorgen kan du ta en titt i din skräppost ifall den hamnat där av misstag.
Du kan även logga in på Mina sidor med BankID för att se dina tidigare beställningar.
När du betalar med faktura måste ordern skickas till din folkbokföringsadress. Därför är det viktigt att du skriver in dina personuppgifter korrekt. Din faktura skickas till din e-post när ordern skickas från vårt lager. Inga fakturavgifter tillkommer.
Om du vet med dig att du inte kommer att kunna betala din kontofaktura, hör av dig till Klarnas kundservice för att se vilka möjligheter som finns. Saknas betalning tillkommer en förseningsavgift och eventuell dröjsmålsränta. Skulle du däremot missa att betala flera månader i rad får du ett brev med information om hur mycket du behöver betala in för att kunna fortsätta delbetala. Som ett sista steg kan fakturan gå vidare till Klarnas inkassopartner, Segoria.
Notera att fakturabetalning är förvalt som betalningsalternativ i kassan, men att du är fri att välja något av de andra alternativen om du föredrar.
Klarna Konto ger dig möjligheten att delbetala din faktura. Det innebär att du kan välja i vilken takt du vill betala av summan av din order.
Delbetala ditt orderbelopp från 1/24, men minst 50 kr i månaden. Vid delbetalning går det också bra att när som helst betala av resterande skuld. Gå till Klarnas hemsida för mer information.
Med Klarna Direkt betalar du med Mobilt BankID. För att aktivera tjänsten måste du registrera dig hos Klarna, se www.klarna.se. Pengarna dras från ditt konto när din order skickats inom 1–2 dagar.
Vi erbjuder riskfri kortbetalning utan avgifter. Du kan betala med VISA, Mastercard, Eurocard samt American Express. Dina kortuppgifter lagras inte hos oss, utan hos Klarna och är PCI-DSS certifierade.