Meny
Mina Recept
Mina recept Mina fullmakter och barn Mina läkemedelslistor Mitt högkostnadsskydd Rådgivning om läkemedel Frågor om receptuttag

Mitt konto

Vill du kolla din orderhistorik eller dina bevakningar?

Logga in
Varukorg
Till kassan
Filter
18 artiklar
Sortera
18 artiklar
Filter
Generella filter
Varumärke
Kategorier
Beredningsform
Egenskaper

Hur lång tid före träning ska jag ta PWO?

Hur lång tid innan träning du ska ta ditt PWO beror på när du vill ha effekten av det. För dig som vill ha effekten lagom till att passet ska börja bör ta tillskottet cirka 15-30 minuter innan träning. För dig som behöver effekten som mest i slutet av passet bör ta tillskottet precis när träningen börjar.

Vad innehåller PWO?

Vanliga ingredienser i PWO brukar vara:

  • Koffein (uppiggande och underlättar fettförbränningen något)
  • Kreatin (ger energi vid högintensiv träning)
  • L-Arginine (kan förbättra blodgenomströmningen och "pumpkänslan") 
  • Beta-alanin (motverkar mjölksyra)
  • BCAA (minskar kroppens sömnhormon)

Är PWO farligt?

Att använda PWO före träning är inte farligt. Däremot är det viktigt att du inte använder PWO som alternativ till en varierad kost - och att du inte överskrider den rekommenderade dosen av olika centralstimulerande ämnen, så som koffein. 

Du ska aldrig ta mer än 300 mg koffein vid samma tillfälle. Om ditt PWO innehåller koffein måste du därför ha koll på ditt övriga koffeinintag så att det inte blir för mycket (ditt dagliga kaffe, energidryck eller koffeintabletter).