Starkare, här och nu!

Starkare, här och nu!

Uppfyll nyårslöftet 2019

Vad har du för mål inför 2019? Är det att gå ner i vikt, bli starkare eller lyckas hålla igång en regelbunden träningsrutin? Oavsett så är det en vinst för dig själv att satsa på en friskare vardag. Med en stark och välmående kropp kommer du orka mer och du kommer hålla dig frisk och rörlig i många år.


Vill du gå ner i vikt eller behålla din nuvarande vikt?

Starkare, här och nu!

- Sätt upp ett tydligt, och såklart realistiskt, mål. Det tar lång tid för kroppen att förändras, så att sätta ett mål att tappa 20 kilo på 2 månader är inte hållbart eller möjligt att uppnå på ett hälsosamt sätt. Istället ska du ha som första mål att komma in i ett hälsosamt tänk och skapa nya rutiner i livet som du kommer kunna hålla i längre perioder. 

- Förbered matlådor för att undvika onödiga, och vanligtvis onyttiga, snabbmatsalternativ när orken och tiden inte finns där. Med färdiga matlådor blir det dessutom enklare att ha koll på vad du stoppar i dig.

- Ta alla möjligheter till att röra på dig under dagarna. Underskatta aldrig vardagsmotionen och se till att få in minst 2 ansträngande träningspass i veckan. 

- När det kommer till viktminskning handlar det om att skapa en balans mellan kost, motion och livet. Kosten står för ca 80% av förändringen, resten handlar om motion. Så sköter du kosten och rör dig regelbundet så kommer de ge resultat.

- Det viktigaste när det kommer till viktminskning eller viktbalans är att tänka kalorier in och kalorier ut. Detta innebär att kaloriintaget inte ska vara högre än det din kropp behöver och gör av med under en dag. Ett överskott leder helt enkelt till viktökning. 

- Ibland kan det vara skönt att ersätta en eller alla måltider under dagen med en måltidsersättning som hjälper en hålla nere kalorierna. 

Bli stark eller håll igång den nya träningsrutinen!

Starkare, här och nu!

- Sätt upp ett tydligt mål med din träning. Då blir det lättare att pusha dig själv när det känns tungt och det blir roligare att mäta framstegen när man har ett mål i sikte.

- Var noga med kosten! När det kommer till träning i alla dess former så är en vanlig fördelning: 80% kost och 20% träning. Ät bra mat som ger bränsle till musklerna så att kroppen orkar ta dig hela vägen till mål.

- Underskatta aldrig vilodagar! För att ge kroppen den rätta förutsättningen att bli stark måste musklerna först brytas ner för att sedan byggas upp igen. Därför behöver kroppen vila mellan träningspassen.

- Träna en muskelgrupp åt gången för att dels låta musklerna vila mellan träningspassen, men även för att maximera effekten för varje muskelgrupp.

- Ha en förståelse för att du kommer ha bra och dåliga träningsdagar. Kroppen är inte alltid på topp och vissa dagar kommer du känna dig stark respektive svag. 

Mina recept Sortiment Kampanjer Varumärken Mitt konto